25 липня 2023 р.

European 125cc Youth Track Racing Cup. Фінал. Гданьськ. Стадіон ім. Збігнєва Подлєцькі. 22 липня 2023 року. 15:00 год.

Європейський особистий чемпіонат у класі 125 куб. см серед юнаків пройшов напередодні світового чемпіонату - 22 липня 2023 року, у Гданьську, на стадіоні імені Збігнєва Подлєцькі.


Історія виступів рівнян на цій арені є значно більшою, ніж у шведській Маліллі. Першим рівненським гонщиком, хто стартував у Гданьську, став Віталій Шило, котрий випробував доріжку балтійського тору майже 60 років тому назад: 13 жовтня 1963 року у товариській гонці трьох дружин перемогла збірна Чехословаччини, господарі буди другими, а збірна СРСР посіла третє місце. Віталій Шило здобув у цій гонці 1 пункт, Костянтин Кришталь, котрий був заявлений у складі гостей, не стартував.

Стадіон у Гданьську носить ім’я Збігнєва Подлєцькі – легенди гданьського спідвею, знаного гонщика, котрий 15 сезонів захищав кольори місцевого клубу. У 1964 році він блискуче виграв Європейський фінал особистого чемпіонату світу у Вроцлаві, здобувши комплект, а в 1965 році став чемпіоном світу у командному заліку. Того ж року гданьський клуб став бронзовим призером командного чемпіонату Польщі, а Збігнєв Подлєцькі – найрезультативнішим його гонщиком, здобуваючи в середньому 2.56 пункти у заїзді та 11.08 пунктів у гонці.

Єдиний раз Збігнєв Подлєцькі виступав і у Рівному. Після континентального півфіналу особистого чемпіонату світу, що пройшов на львівському стадіоні СКА 23 травня 1965 року, через день у нашому місті відбулася міжнародна товариська зустріч СРСР – Польща в особистому заліку. Змагання виграв Анджей Погожельські (14 пунктів), 2-е місце посів Збігнєв Подлєцькі (13 пунктів), третім був Сергій Лятосінський (12 пунктів). Віктор Іванович Трофимов не виступав у тій гонці із-за травми після страшного падіння у Львові, а рідний брат Віктора Івановича Трофимова – Віктор Іванович Трофимов (молодший), не зміг скласти конкуренцію більш сильним суперникам і очок у гонці не здобув.

Загалом за цей період на гданьському торі виступали 12 рівненських гонщиків, котрі провели тут 36 гонок:

Віталій Шило - 1 гонка;
Костянтин Кришталь - 1 (Н/С);
Віктор Трофимов - 4;
Павло Хлиновський - 1;
Віктор Кузнєцов - 2;
Ігор Звєрєв - 1;
Ігор Марко - 8;
Віктор Гайдим - 1;
Володимир Колодій-молодший -1;
Віктор Трофимов-молодший - 14;
Марко Левішин - 3 (2/1);
Назар Парніцький - 2.

У 1976 році у Гданьську відбувся континентальний півфінал особистого чемпіонату світу, котрий виграв Віктор Кузнєцов, Віктор Трофимов був тоді 4-м.

Минулого року турнір VI раунду Nice Cup з комплектом пунктів (12 + 3) виграв 15-річний Назар Парніцький (на світлині).


Як не парадоксально, Григорій Хлиновський і Володимир Трофимов, стартувавши упродовж відповідно 16-річної та 37-річної кар’єри гонщиків на 98 і 154 треках 12 та 26 країн Європи і світу, у Гданьську жодного разу не виступали.

Таким чином, Макар Левішин, Захар Лустюк та Володимир Скороход доповнили реєстр рівненських гонщиків, хто стартував на треку в Гданьську.

Європейський чемпіонат виявився найбільш вдалим для Захара Лустюка, він успішно розпочав гонку, виграв два заїзди поспіль, стартуючи із заїзду в заїзд, здобув у своїй групі 9 очок та потрапив до півфіналу. У півфіналі Захар був лише 4-м, і у боротьбі за 5-8 місця у фіналі В також фінішував 4-м, посівши загальне 8-е місце


Макар Левішин допустив у другому своєму старті наїзд на стрічку і за фальстарт головним суддею змагань, угорцем Габором Дараго, був виключений із заїзду. Шість здобутих Макаром пунктів не вистачало для подальшої боротьби. В результаті - лише 16-е місце. Проте, Макар Левішин відігрався сповна наступного дня, коли тут пройшов світовий чемпіонат для юнаків. Як всі ми вже знаємо, Макар здобув бронзову нагороду, з чим його вітаємо!!!

Достойно дебютував на міжнародній арені Володимир Скороход, він завоював 5 пунктів, ставши 17-м.

У головному фіналі зустрілися лише польські юнаки, і перемогу здобув Мєшко Мудло, Кшиштоф Харендарчик став 2-м, Якуб Плутовські - 3-м.

Всі перемоги у наших юнаків попереду, бажаємо їм побільше стартів та нових успіхів!!!

Результати гонки:

European 125cc Youth Track Racing Cup. Фінал.
Гданьськ. Стадіон ім. Збігнєва Подлєцькі.
22 липня 2023 року. 15:00 год.

IMN 529/01.
Organized by ŻURAW Gdańsk.
Jury President: Jakub ZLIECHOVEC.
Clerk of the Course: Maciej POLNY.
Гонщики у заїздах долали по 3 кола.

Група 1:
1. № 10 Якуб Плутовські (Польща) (3, 3, 3, 2) = 11.
2. № 8 Карел Пруша (Чехія) (2, 2, 3, 3) = 10.
3. № 3 Кшиштоф Харендарчик (Польща) (Сх/2, 3, 3, 3) = 9.
4. № 2 Захар Лустюк (Україна) (3, 3, 2, 1) = 9.
5. № 4 Майк Ярчевські (Німеччина) (1, 2, 2, 3) = 8.
6. № 9 Олівер Бовінгдон (Велика Британія) (2, 2, 2, 1) = 7.
7. № 5 Крістіанс Мурнієкс (Латвія) (0, 2, 3, 1) = 6.
8. № 13 Степанка Ніклова (Чехія) (1, 1, 3, 0) = 5.
9. № 11 Володимир Скороход (Україна) (1, 2, 1, 1) = 5.
10. № 12 Аугуст Латтік (Естонія) (0, 1, 0, 2) = 3.
11. № 1 Тахо-Ніколас Грох (Австрія) (2, 0, 0, 0) = 2.
12. № 6 Джордан Хольштайн (Німеччина) (1, Сх/4, 1, П/3В) = 2.
13. № 7 Боріс Шарбонньє (Франція) (0, 0, 1, 0) = 1.
№ 14 (запасний) Антоні Яблоньські – Н/С.

Група 2:
1. № 25 Мєшко Мудло (Польща) (3, 3, 3, 3) = 12.
2. № 26 Ноа Урда (Франція) (3, 3, 1, 3) = 10.
3. № 27 Францішек Шчирба (Польща) (2, 3, 3, 1) = 9.
4. № 21 Тіс Швейєр (Німеччина) (0, 1, 3, 3) = 7.
5. № 33 Сет Норман (Велика Британія) (1, 1, 3, 2) = 7.
6. № 28 Леві Бом (Німеччина) (2, 2, 0, 2) = 6.
7. № 32 Макар Левішин (Україна) (2, Ф, 2, 2) = 6.
8. № 29 Петр Марек (Чехія) (1, 3, 1, 1) = 6.
9. № 34 (запасний) Віктор Клеха (Польща) (2, 2) = 4.
10. № 31 Стен Тео Пайпер (Велика Британія) (1, 1, 0, 2) = 4.
11. № 22 Нік Мейєрінк (Голландія) (0, 0, 2, 1) = 3.
12. № 24 Анджей Смулкєвіч (Латвія) (2, 1, Ф, 0) = 3.
13. № 30 Топіас Маннер (Фінляндія) (1, 0, 0, В) = 1.
14. № 23 Сільвар Аві (Естонія) (0, 0, 0, 0) = 0.

Заїзди:
1. Лустюк, Бовінгдон, Хольштайн, Латтік.
2. Урда, Левішин, Марек, Мейєрінк.
3. Лустюк, Пруша, Скороход, Мурнієкс.
4. Мудло, Бом, Пайпер, Мейєрінк.
5. Плутовські, Мурнієкс, Латтік, Харендарчик (Сх/2).
6. R/R. Мудло, Клеха [замість Левішина (Ф)], Маннер, Аві.
7. Плутовські, Скороход, Ярчевські, Хольштайн (Сх/4).
8. Урда, Смулкєвіч, Пайпер, Маннер.
9. Мурнієкс, Грох, Хольштайн, Шарбонньє.
10. Мудло, Шчирба, Урда, Швейєр.
11. Плутовські, Лустюк, Ніклова, Шарбонньє.
12. Шчирба, Мейєрінк, Норман, Маннер.
13. Харендарчик, Пруша, Ніклова, Хольштайн (П/3/В).
14. Урда, Бом, Норман, Аві.
15. Пруша, Ярчевські, Шарбонньє, Латтік.
16. Шчирба, Левішин, Смулкєвіч, Бом.
17. Ніклова, Латтік, Скороход, Грох.
18. Норман, Левішин, Швейєр, Пайпер.
19. Харендарчик, Бовінгдон, Скороход, Шарбонньє.
20. Марек, Пайпер, Шчирба, Аві.
21. Харендарчик, Ярчевські, Лустюк, Грох.
22. R/R. Швейєр, Клеха [замість Смулкєвіча (Ф)], Мейєрінк, Аві.
23. Ярчевські, Бовінгдон, Мурнієкс, Ніклова.
24. Мудло, Норман, Марек, Смулкєвіч.
25. Пруша, Плутовські, Бовінгдон, Грох.
26. Швейєр, Бом, Марек, Маннер (П/3/В).

Півфінал 1:
27. Харендарчик (Б), Плутовські (С), Урда (Ч), Швейєр (Ж).

Півфінал 2:
28. Мудло (С), Шчирба (Ч), Пруша (Б), Лустюк (Ж).

Фінал В:
29. Швейєр (С), Пруша (Ж), Урда (Ч), Лустюк (Б).


Фінал А:
30. 2R/R. Мудло (С), Харендарчик (Б), Плутовські1 (Ч), Шчирба (Ж) (П/4/В).

Остаточна класифікація:
1. № 25 Мєшко Мудло (Польща) (3, 3, 3, 3) = 12 + 3 + 3.
2. № 3 Кшиштоф Харендарчик (Польща) (Сх/2, 3, 3, 3) = 9 + 3 + 2.
3. № 10 Якуб Плутовські (Польща) (3, 3, 3, 2) = 11 + 2 + 11.
4. № 27 Францішек Шчирба (Польща) (2, 3, 3, 1) = 9 + 2 + П/4/В.
5. № 21 Тіс Швейєр (Німеччина) (0, 1, 3, 3) = 7 + 0 + 3.
6. № 8 Карел Пруша (Чехія) (2, 2, 3, 3) = 10 + 1 + 2.
7. № 26 Ноа Урда (Франція) (3, 3, 1, 3) = 10 + 1 + 1.
8. № 2 Захар Лустюк (Україна) (3, 3, 2, 1) = 9 + 0 + 0.
9. № 4 Майк Ярчевські (Німеччина) (1, 2, 2, 3) = 8.
10. № 33 Сет Норман (Велика Британія) (1, 1, 3, 2) = 7.
11. № 9 Олівер Бовінгдон (Велика Британія) (2, 2, 2, 1) = 7.
12. № 29 Петр Марек (Чехія) (1, 3, 1, 1) = 6.
13. № 5 Крістіанс Мурнієкс (Латвія) (0, 2, 3, 1) = 6.
14. № 28 Леві Бом (Німеччина) (2, 2, 0, 2) = 6.
15. № 13 Степанка Ніклова (Чехія) (1, 1, 3, 0) = 5.
16. № 32 Макар Левішин (Україна) (2, Ф, 2, 2) = 6.
17. № 11 Володимир Скороход (Україна) (1, 2, 1, 1) = 5.
18. № 34 (запасний) Віктор Клеха (Польща) (2, 2) = 4.
19. № 12 Аугуст Латтік (Естонія) (0, 1, 0, 2) = 3.
20. № 31 Стен Тео Пайпер (Велика Британія) (1, 1, 0, 2) = 4.
21. № 1 Тахо-Ніколас Грох (Австрія) (2, 0, 0, 0) = 2.
22. № 22 Нік Мейєрінк (Голландія) (0, 0, 2, 1) = 3.
23. № 6 Джордан Хольштайн (Німеччина) (1, Сх/4, 1, П/3В) = 2.
24. № 24 Анджей Смулкєвіч (Латвія) (2, 1, Ф, 0) = 3.
25. № 7 Боріс Шарбонньє (Франція) (0, 0, 1, 0) = 1.
26. № 30 Топіас Маннер (Фінляндія) (1, 0, 0, В) = 1.
27. № 14 (запасний) Антоні Яблоньські – Н/С.
28. № 23 Сільвар Аві (Естонія) (0, 0, 0, 0) = 0.


Під час підготовки матеріалу були використані світлини Томаша Росохацкі, Олега Лустюка та з клубного сайту https://www.wybrzezegdansk.pl/

24 липня 2023 р.

SGP4. Малілла (Швеція). 15 липня 2023 року. Дебют Захара Лустюка у проекті Тоні Рікардссона.

Хоча збігло вже більше тижня після гонки в Маліллі, про ці змагання варто розповісти, нехай із запізненням...
Містечко Малілла в Швеції на 2 дні стало центром спідвею в світі.
14 липня 2023 року тут відбувся фінал SGP3 у класі 250 куб. см і тренування SGP4, а в суботу, 15 липня 2023 року, фінал SGP4 на маленькій арені та кваліфікація 6 раунду SGP і ввечері власне сама гонка.


15 липня 2023 року юний Захар Лустюк став 7-м рівненським гонщиком, хто випробував доріжку треку у Маліллі (правда, міні, довжиною лише 150 м).
Першим рівненським гонщиком, хто виступав у шведському містечку Малілла, став Віктор Трофимов.

Дебютне турне збірної СРСР до Швеції, під час якого відбулося 4 гонки зі шведськими клубами та 1 особиста зустріч, пройшло у вересні-жовтні 1962 року.
І саме перша гонка гостей пройшла в Маліллі, де гостям протистояла збірна команда провінції Смоланд, до складу якої увійшли гонщики двох клубів: п’ятеро представляли місцеву „Дакарню” (на той час 4-разові чемпіони Швеції) та двоє спортсменів – „Ньюдунгарню” (Ветланда).
У складі збірної СРСР домінували гонщики першого чемпіона СРСР у командному заліку 1962 року – команди „Башкірія” (Уфа): Ігор Плєханов, Борис Самородов та Леонід Дроб’язко. Це тріо було розбавлене трьома гонщиками з інших клубів, що посіли у чемпіонаті країни 3-5 місця – Віктор Трофимов, „Радуга” (Ровно); Юрій Олєнєв, „Стріла” (Московська область) та Габдрахман Кадиров, „Ракета” (Уфа).
Дебют в Швеції відбувся 30 вересня 1962 року, і він вдався гостям, котрі здобули впевнену перемогу з рахунком 41:55. Віктор Трофимов виступав під стартовим № 4 у парі з Борисом Самородовим, здобувши 7 пунктів та 1 бонус. Ця пара стала найрезультативнішою парою матчу із доробком в 21 пункт.

Крім Віктора Трофимова у Маліллі виступали ще 5 рівнян, у тому числі, його внук – Віктор Трофимов-молодший, котрий у 2022 році стартував у шведській Bauhaus-Ligan за місцевий клуб „Дакарня”, провівши 4 домашні гонки (став першим рівненським гонщиком, хто представляв наше місто у шведській спідвейній лізі).

З 1962 року 6 рівнян 12 разів виступали у Маліллі, 15 липня 2023 року юний Захар Лустюк став 7-м рівненським гонщиком, хто випробував доріжку треку у Маліллі(правда, міні, довжиною лише 150 м).

Новий проект SGP4, що став дітищем шестиразового чемпіона світу в особистому заліку шведського супергонщика Тоні Рікардссона (плюс чемпіон світу в парах та триразовий чемпіон світу у командному заліку), перевершив сподівання всіх причетних і за словами самого Тоні, має право на життя: 
"Важко комусь окремо подякувати за це, так багато тих, хто був задіяний у різних країнах. Я вважаю, що ми зробили дуже вдалий вибір щодо двигунів, і шасі також фантастичне. З точки зору шасі, мотоцикли принаймні такі ж хороші, як будь-який мотоцикл Гран-Прі".



Уболівальники зі стажем повинні пам'ятати виступ Тоні Рікардссона у фіналі особистого чемпіонату світу серед юніорів, що відбувся 09 вересня 1990 року на львівському стадіоні СКА. Тоні Рікардссон тоді невдало розпочав гонку, маючи у своєму активі після двох серій заїздів лише 1 пункт. Проте наступні три старти він виграв, і у додатковому заїзді за 3-є місце став бронзовим призером чемпіонату, вдруге здолавши опір польського юніора Ярослава Ольшевські (в обох спортсменів було по 10 пунктів, в основній серії заїздів Тоні Рікардссон виграв 9-й заїзд, а Ярослав Ольшевські тут був третім)...



Чемпіонське звання у Львові завоював британець Кріс Льюїс, срібним призером став естонець Рене Аас. Україна була представлена у Львові лише другим резервним гонщиком: українець Віктор Гайдим один раз виїжджав на заміну замість травмованого шведського гонщика Петера Карлссона, і здобув 2 пункти...
Для любителів статистики нагадаю повні результати львівського фіналу 1990 року, на якому було чимало рівненських уболівальників, серед них В'ячеслав Крижанівський, Володимир Гриневич, Руслан Маліновський, Ігор Новосад, Євген Самусєнко та багато інших:

ОЧСЮ. Фінал.
09 вересня 1990 року. Львів (Україна/СРСР). Стадіон СКА.
1. № 4 Кріс Льюїс (Велика Британія) (3, 3, 3, 2, 3) = 14.
2. № 15 Рене Аас (Естонія/СРСР) (2, 3, 2, 3, 3) = 13.
3. № 16 Тоні Рікардссон (Швеція) (1, 0, 3, 3, 3) = 10 + 3.
4. № 11 Ярослав Ольшевські (Польща) (2, 2, 1, 3, 2) = 10 + 2.
5. № 5 Шон Паркер (Австралія) (2, 2, 3, 1, 1) = 9.
6. № 8 Ларс Гуннестад (Норвегія) (1, 2, 2, 2, 2) = 9.
7. № 10 Брайан Андерссон (Данія) (3, 3, 2, 0, 0) = 8.
8. № 6 Шон Боуес (Австралія) (0, 2, 2, П, 3) = 7.
9. № 13 Ярослав Шимков’як (Польща) (Сх, 3, 1, 0, 2) = 6.
10. № 7 Дін Стендінг (Велика Британія) (3, 1, П/В, 1, 1) = 6.
11. № 1 Массімо Мора (Італія) (2, 1, Сх, 2, 1) = 6.
12. № 12 Жолт Бессерменеї (Угорщина) (Сх, 1, 1, 3, П/В) = 5.
13. № 14 Даріуш Следзь (Польща) (3, 1, 1, Сх/1, 0) = 5.
14. № 2 Георгій Петранов (Болгарія) (1, П, 0, 1, 2) = 4.
15. № 9 Аттіла Ковач (Угорщина) (1, П, 0, П, П) = 1.
16. № 3 Петер Карлссон (Швеція) (Сх, В, –, –, –) = 0.
№ 17 Андрій Корольов (запасний) (Латвія/СРСР) (–, –, 3, –, П/В) = 3.
№ 18 Віктор Гайдим (запасний) (Україна/СРСР) (–, –, –, 2, –) = 2.

Рекорд треку до фіналу ОЧСЮ – 69.27 сек., встановив Ріф Саїтгарєєв (Львів) 26 липня 1989 року під час гонки командного чемпіонату СРСР серед команд І ліги СКА (Львів) – „Тайфун” (Еліста).

Заїзди:
1. Льюїс, Мора, Петранов, Карлссон (Сх). 68.0 сек. – новий рекорд треку.
2. Стендінг, Паркер, Гуннестад, Боуес. 67.4 сек. – новий рекорд треку.
3. R/R. Андерссон, Ольшевські, Ковач, Бесерменеї (Сх). 68.6 сек.
Не спрацювала стартова машина. Всі 4 гонщики допущені до перезаїзду.
4. R/R. Следзь, Аас, Рікардссон, Шимков’як (Сх). 69.6 сек.
Падіння Шимков’яка у 1-му віражі першого кола. Всі 4 гонщики допущені до перезаїзду.
5. R/R. Шимков’як, Паркер, Мора, Ковач (П). 71.4 сек.
6. R/R. Андерссон, Боуес, Следзь, Петранов (П). 70.4 сек.
У 1-му віражі першого кола падає Боуес. Всі 4 гонщики допущені до перезаїзду.
7. R/R. Аас, Ольшевські, Стендінг, Карлссон (П/В). 70.6 сек.
У 2-му віражі другого кола падає Карлссон, який їхав третім, в нього врізається Стендінг. Заїзд зупинено. Карлссону надають медичну допомогу. Карлссон вилучений з перезаїзду.
8. Льюїс, Гуннестад, Бесерменеї, Рікардссон. 69.8 сек.
9. Рікардссон, Боуес, Ольшевські, Мора (Сх). 68.8 сек.
10. Паркер, Аас, Бесерменеї, Петранов. 73.4 сек.
11. Корольов (замість Карлссона), Гуннестад, Следзь, Ковач. 72.4 сек.
12. R/R. Льюїс, Андерссон, Шимков’як, Стендінг (П/В). 72.2 сек.
13. Бесерменеї, Мора, Стендінг, Следзь (Сх/1). 72.6 сек.
14. Ольшевські, Гуннестад, Петранов, Шимков’як. 75.6 сек.
15. Рікардссон, Гайдим (замість Карлссона), Паркер, Андерссон. 75.4 сек.
16. Аас, Льюїс, Боуес (П), Ковач (П). 72.0 сек.
17. Аас, Гуннестад, Мора, Андерссон. 70.4 сек.
18. Рікардссон, Петранов, Стендінг, Ковач (П). 69.4 сек.
19. 3R/R. Боуес, Шимков’як, Корольов (П/В) (замість Карлссона), Бесерменеї (П/В). 78.8 сек.
На виході з першого віражу першого кола Бесерменеї збиває лідера – британського гонщика Боуеса, заїзд зупинено, угорець до перезаїзду не допускається. 
Повторний старт, і не спрацювала стартова машина, заїзд зупинено. До повторного другого старту допускаються всі троє гонщиків – Корольов, Шимков’як та Боуес.
На виході з другого віражу третього кола сам падає Корольов, який йшов другим, і зразу за ним кладе мотоцикл австралієць Боуес, щоб не в’їхати в Корольова. До третього перезаїзду 19-го заїзду допускаються 2 гонщики. Весь заїзд лідирував Шимков’як, на заключній прямій в нього злітає або рветься ланцюг, і він майже зупиняється, його проходить Боуес, а польський гонщик із заключного віражу біжить і штовхає свій мотоцикл, фінішуючи таким чином і заробляє 2 пункти…
20. Льюїс, Ольшевські, Паркер, Следзь. 70.6 сек.

Додатковий заїзд за 3-є місце:
21. Рікардссон (Ч), Ольшевські (Б).

Тренер юніорської збірної СРСР – Віктор Кузнєцов.

Ось чому така велика увага видатному спортсмену, з котрим у Маліллі 14 та 15 липня 2023 року хотів зфотографуватися кожен, Захару Лустюку це вдалося в перерві між тренуванням:


Також випала нагода побачити учасників Гран-Прі 2023 року – Даніеля Бьюлі, Тая Воффіндена та експерта FIM, чориразового чемпіона світу Грега Хенкока:




Перемогу здобув юний данець Еліас Джаміль, Купер Антон з Австралії став 2-м, 3-є місце у додатковому заїзді виборов інший данець, котрий виступав по німецькій ліцензії Наклас Багер, перемігши австралійця Кобі Кеннінга.
Захар Лустюк посів 13-є місце (3 пункти)...


Тепер власне результати гонки.

FIM Speedway Youth World Cup (SGP4). 
Малілла. Skrotfrag Arena. 15 липня 2023 року. 15:30 год.

Клас мотоциклів: 190 куб. см.
Skrotfrag Arena:
Довжина доріжки: 150 м.
Ширина на прямій: 8 м.
Ширина на віражах: 11.5 м.


1. № 5 Еліас Джаміль (Данія) (3, 3, 3, 3, 3) = 15.
2. № 8 Купер Антон (Австралія) (2, 3, 3, 3, 2) = 13.
3. № 7 Ніклас Багер (Данія) (ліцензія Німеччини) (1, 2, 3, 3, 3) = 12 + 3.
4. № 15 Кобі Кеннінг (Австралія) (3, 3, В, 3, 3) = 12 + 2.
5. № 11 Карел Пруша (Чехія) (3, 1, 3, 2, 2) = 11.
6. № 10 Ніко Хатва (Фінляндія) (2, 3, 2, 1, 1) = 9.
7. № 12 Йєспер Кварнстрьом (Швеція) (1, В, 2, 2, 3) = 8.
8. № 16 Кенсей Мацудаіра (США) (1, 2, 1, 2, 2) = 8.
9. № 14 Тіс Швейєр (Німеччина) (2, 2, 2, 1, 0) = 7.
10. № 2 Аугустін Кредер (Аргентина) (3, 1, В, 1, 1) = 6.
11. № 6 Арвід Бйоркерот (Швеція) (0, 0, 2, 2, 2) = 6.
12. № 4 Олівер Бовінгдон (Велика Британія) (2, 1, 1, 1, 1) = 6.
13. № 3 Захар Лустюк (Україна) (1, 0, 1, 0, 1) = 3.
14. № 9 Боріс Шарбонньє (Франція) (0, 2, 0, 0, 0) = 2.
15. № 17 Отто Аутер (Швеція) [замість Вілладса Педерсена (Данія)] (0, В, Ф, 0, 0) = 0.
16. № 13 Даміан Андре (Румунія) – Н/С.
17. № 1 Вілладс Педерсен (Данія) – Н/В.
№ 18 Оскар Кулл (Швеція) – Н/С.

Заїзди:
1. Кредер, Бовінгдон, Лустюк, Аутер (замість Педерсена).
2. Джаміль, Антон, Багер, Бйоркерот.
3. Пруша, Хатва, Кварнстрьом, Шарбонньє.
4. Кеннінг, Швейєр, Мацудаіра, Андре (Н/С).
5. Джаміль, Шарбонньє, Аутер (В) (замість Педерсена), Андре (Н/С).
6. Хатва, Швейєр, Кредер, Бйоркерот.
7. Кеннінг, Багер, Пруша, Лустюк.
8. Антон, Мацудаіра, Бовінгдон, Кварнстрьом (В).
9. R/R. Пруша, Бйоркерот, Мацудаіра, Аутер (Ф) (замість Педерсена).
10. Джаміль, Кварнстрьом, Кеннінг (В), Кредер (В).
11. Антон, Швейєр, Лустюк, Шарбонньє.


Старт 11-го заїзду, Захар Лустюк стартує з 3-ї доріжки (білий нашоломник).

12. Багер, Хатва, Бовінгдон, Андре (Н/С).
13. Багер, Кварнстрьом, Швейєр, Аутер (замість Педерсена).
14. Антон, Пруша, Кредер, Андре (Н/С).
15. Джаміль, Мацудаіра, Хатва, Лустюк.
16. Кеннінг, Бйоркерот, Бовінгдон, Шарбонньє.
17. Кеннінг, Антон, Хатва, Аутер (замість Педерсена).
18. Багер, Мацудаіра, Кредер, Шарбонньє.
19. Кварнстрьом, Бйоркерот, Лустюк, Андре (Н/С).
20. Джаміль, Пруша, Бовінгдон, Швейєр.

Додатковий заїзд за 3-є місце:
21. Багер, Кеннінг.


Бажаю Захару Лустюку стійко пережити не зовсім вдалі виступи у Маліллі та Гданьську, і рухатися вперед. Нові здобутки та перемоги у нього ще попереду!

Під час підготовки матеріалу були використані світлини з архівів Руслана Маліновського, Євгена Самусєнка, батька Захара – Олега Лустюка та з голландського ресурсу https://www.baansportfansite.nl/

Макар ЛЕВІШИН - бронзовий призер світового чемпіонату у класі 125 куб. см серед юнаків. Гданьськ. Стадіон ім. Збігнєва Подлєцькі. 23 липня 2023 року. 15:00 год.

Історія FIM Track Racing Youth Gold Trophy 125cc (чемпіонат світу у класі 125 см3 серед юнаків) розпочалася у 2002 році, коли було вперше розіграно чемпіонський титул. Відразу варто зазначити, що до 2015 року чемпіонат носив назву FIM Grasstrack Youth Gold Trophy 125cc, і проводився він на трав’яному треку 9 разів, за винятком 2003-2006 рр. Ось чому серед переможців та призерів фігурують юнаки тих країн, чиї представники традиційно стартують у турнірах та чемпіонаті Європи саме на траві: Великої Британії, Німеччини, Франції, Голландії та Чехії. Лише у 2014 році бронзовим призером став польський юнак Марцін Туровські.



Світлини: Томаш Росохацкі.

Упродовж цього періоду чемпіонські титули завойовували гонщики Великої Британії (4 рази), Німеччини (тричі), Франції та Голландії (по 1 разу). Британець Бен Баркер у 2002 році у німецькому Верлте став першим переможцем цього чемпіонату.

З 2015 року чемпіонат проводиться на гаревих треках, і відбулося вже 8 турнірів, з врахуванням цьогорічного. Переможцями ставали: британець Кен Бакклі у Чехії (Пльзень) 2015 року, німецькі гонщики Тім Вандерер у Польщі (Торунь) 2016 року та Джонні Вінант у Франції (Морізес) 2017 року, чеський юнак Ярослав Ванічек у Франції (знову Морізес) 2018 року, британець Макс Перрі у Німеччині (Фехта) 2019 року, знайомі рівненським уболівальникам голландець Лестер Маттійссен у Німеччині (Діденберген) 2021 року та польський гонщик Максиміліан Павелчак у Чехії (Пардубіце) 2022 року. Нагадаю, вони виступали у Рівному 07 серпня 2021 року у фіналі аналогічного європейського чемпіонату, посівши відповідно 13-е та 7-е місця.

Ми всі добре пам’ятаємо минулорічний чемпіонат в Пардубіце, коли відбувся дебют України та Рівного: Макар Левішин тоді посів 4-е місце, а Михайло Тимощук був 10-м. Що характерно, і 2022 року, і 2023 року у Гданьську, у додатковому заїзді виступали Тіс Швейєр (Німеччина) та Макар Левішин. І двічі виграв Швейєр…

І якби не ця клята війна росії проти України, то дводенні чемпіонати – і європейський, і світовий, 2022 року мало приймати саме Рівне.

Що ж, змагання у Гданьську завершилися. 

Вітаю нашого Макара Левішина з бронзовою нагородою, це, безперечно, великий успіх, і велика заслуга у цьому дружньої команди Сергія Головні разом з тренером Макара – Віктором Гайдимом!

У Гданьську виступали ще 2 рівненські гонщики – Назар Лустюк став 14-м (здобув 5 очок), Володимир Скороход – 17-м (в активі має 4 пункти).

Надіюся, що нові перемоги у них ще попереду, головне, щоб хлопці набиралися досвіду та мали значну кількість стартів у змаганнях різного рівня! Адже Макар Левішин провів у цьому сезоні 5 гонок з врахуванням гданських (всього у кар’єрі – 15 гонок), Захар Лустюк стартував у 6 гонках цьогоріч (всього у кар’єрі – 14 гонок), а Володимир Скороход лише з минулого року займається спідвеєм, його актив – всього 9 гонок, у 8 з яких він стартував у 2023 році.

Тепер результати гонки світового чемпіонату у Гданьську.



FIM Track Racing Youth Gold Trophy.
Гданьськ. Стадіон ім. Збігнєва Подлєцькі.
23 липня 2023 року. 15:00 год.

1. № 15 Ноа Урда (Франція) (3, 3, 3, 3) = 12.
2. № 13 Тіс Швейєр (Німеччина) (3, 3, 2, 3) = 11 + 3.
3. № 17 Макар Левішин (Україна) (3, 3, 3, 2) = 11 + 2.
4. № 14 Сет Норман (Велика Британія) (3, 3, 2, 3) = 11 + 1.
5. № 4 Мєшко Мудло (Польща) (2, 3, 2, 3) = 10.
6. № 18 Якуб Плутовські (Польща) (2, 2, 3, 3) = 10.
7. № 16 Майк Ярчевські (Німеччина) (3, 3, 1, 2) = 9.
8. № 12 Кшиштоф Харендарчик (Польща) (3, 1, 3, 1) = 8.
9. № 19 Карел Пруша (Чехія) (2, 1, 3, 2) = 8.
10. № 5 Олівер Бовінгдон (Велика Британія) (2, 2, 2, 1) = 7.
11. № 22 Петр Марек (Чехія) (1, 2, 1, 2) = 6.
12. № 26 (запасний) Францішек Шчирба (2, 3) = 5.
13. № 9 Стен Тео Пайпер (Велика Британія) (2, 2, 1, 0) = 5.
14. № 23 Захар Лустюк (Україна) (1, 1, 1, 2) = 5.
15. № 11 Леві Бом (Німеччина) (0, 0, 3, 1) = 4.
16. № 20 Джордан Хольштайн (Німеччина) (2, 0, 2, В/2хв.) = 4.
17. № 10 Володимир Скороход (Україна) (0, 1, 2, 1) = 4.
18. № 1 Степанка Ніклова (Чехія) (0, 1, 1, 2) = 4.
19. № 7 Крістіанс Мурнієкс (Латвія) (1, 2, 1, В/2хв.) = 4.
20. № 8 Боріс Шарбонньє (Франція) (1, 0, 0, 1) = 2.
21. № 21 Сільвар Аві (Естонія) (1, 1, 0, 0) = 2.
22. № 6 Нік Мейєрінк (Голландія) (1, Сх/3, 0, 0) = 1.
23. № 3 Даміан Андре (Румунія) (В/2хв., В/2хв., П/4, 1) = 1.
24. № 2 Аугуст Латтік (Естонія) (0, 0, 0, 0) = 0.
25. № 24 Тахо-Ніколас Грох (Австрія) (0, 0, 0, 0) = 0.
26. № 25 (запасний) Антоні Яблоньські (Польща) (0, 0) = 0.

Заїзди:
1. Швейєр, Пруша, Мурнієкс, Ніклова. 73.74 сек. – НЧД.
2. Норман, Хольштайн, Шарбонньє, Латтік. 75.65 сек.
3. Урда, Пайпер, Аві, Яблоньські [замість Андре (В/2хв.)]. 73.95 сек.
4. Ярчевські, Мудло, Марек, Скороход. 75.70 сек.
5. Левішин, Бовінгдон, Лустюк, Бом. 74.30 сек.
6. Харендарчик, Плутовські, Мейєрінк, Грох. 74.79 сек.
7. Ярчевські, Пайпер, Лустюк, Латтік. 76.06 сек.
8. Левішин, Шчирба [замість Андре (В/2хв.)], Скороход, Грох. 74.81 сек.
9. Мудло, Плутовські, Пруша, Бом. 74.69 сек.
10. Швейєр, Бовінгдон, Харендарчик, Хольштайн. 74.25 сек.
11. Норман, Мурнієкс, Аві, Мейєрінк (Сх/3). 74.25 сек.
12. Урда, Марек, Ніклова, Шарбонньє. 75.42 сек.
13. Харендарчик, Норман, Лустюк, Андре (П/4). 76.59 сек.
14. Пруша, Бовінгдон, Ярчевські, Шарбонньє. 76.06 сек.
15. Урда, Мудло, Мурнієкс, Грох. 74.63 сек.
16. Плутовські, Хольштайн, Пайпер, Мейєрінк. 75.60 сек.
17. Левішин, Скороход, Ніклова, Аві. 74.84 сек.
18. Бом, Швейєр, Марек, Латтік. 75.38 сек.
19. 2R/R. Шчирба [замість Мурнієкса (В/2хв.)], Ярчевські, Андре, Яблоньські [замість Хольштайна (В/2хв.)]. 75.38 сек.
20. Мудло, Левішин, Шарбонньє, Аві. 75.67 сек.
21. Плутовські, Марек, Бовінгдон, Пайпер. 74.33 сек.
22. Швейєр, Лустюк, Скороход, Мейєрінк. 75.84 сек.
23. Норман, Ніклова, Бом, Грох. 76.16 сек.
24. Урда, Пруша, Харендарчик, Латтік. 76.11 сек.

Додатковий заїзд за 2-4-е місця:
25. Швейєр (С), Левішин (Б), Норман (Ч). 74.21 сек.

21 липня 2023 р.

Пам'яті Костянтина ГНІТЕЦЬКОГО...

Не хочеться вірити в те, що Кості вже немає.

Він загинув 16 липня 2023 року у Луганській області, боронячи Україну від ворога...

Тихий, спокійний, професіонал своєї справи як оператор і фотограф, Костянтин майже завжди залишався в тіні, за кадром.




Він неодноразово знімав змагання зі спідвею у Рівному. Пам'ятаю день міста 2019 року, коли відкривали скульптуру спідвеїсту поруч з мототреком. Костя там працював, знімав, йому це подобалося і він вмів це робити майстерно.


Того ж року відзначали 60-річчя рівненського спідвею, і творчому дуету та подружжю - Оксані Фусик і Костянтину Гнітецькому, з ініціативи голови правління ГО "Клуб вболівальників рівненського спідвею" Сергія Головні, випала честь створювати відеофільм з нагоди цього ювілею. 
Авторами сценарію стали Оксана Фусик і Сергій Головня, а зйомку та монтаж здійснив Костянтин Гнітецький. 
Ви можете подивитися відеофільм за посиланням:


Хочу доповнити слова Олексія Бухала, котрий вчора, висловлюючи співчуття родині та близьким Костянтина, згадав цикл історико-краєзнавчих програм "Так було". Скільки він їх створив разом з творчою командою, коли Костя працював в РДТРК!

Серед них одна, присвячена спідвею - про Ігоря Марка, що вийшла з нагоди 50-річчя нашого гонщика у 2015 році, котрий став серед гонщиків колишнього СРСР єдиним чемпіоном світу серед юніорів у 1986 році. 
Ось ще одне посилання для перегляду:




Спочивай з Богом, дорогий наш колего...

Вічна пам'ять...