6 червня 2020 р.

60 років назад у міжнародній гонці дебютував Віктор Іванович ТРОФИМОВ. Ровно. 04-05 червня 1960 року.

60 років назад, 04-05 травня 1960 року, на ровенському мототреку відбулася міжнародна товариська гонка (дводенна, особиста) з участю гонщиків СРСР, Чехословаччини та Польщі. 
Змагання ці мають одну особливість і відзначаються тим, що 05 червня 1960 року, у другий день, севастопольський гонщик Микола Ткачьов, котрий невпевнено виступав напередодні, тричі був замінений, стартувавши лише двічі. В інших трьох заїздах замість нього виїжджали запасні гонщики – двічі наш гонщик Віктор Трофимов та одного разу Сократ Ліомініді. Вони також не зірвали зірок з неба.
Це був перший виступ Віктора Івановича Трофимова у міжнародній гонці.
Потім будуть більш яскраві виступи та гучні перемоги нашего славного гонщика. Але завжди потрібно знати і памятати про перші успіхи. 
Можливо, це допомагає потім стати чемпіоном…?



Якщо польські спортсмени вперше приїхали в Ровно, то чехословацькі майстри гаревої доріжки вже гостювали у нашому місті. Всі рівняни зі стажем памятають захоплюючу зустріч з участю гонщиків СРСР та Чехословаччини, що відбулася на ровенському мототреку 18-19 липня 1959 року.
Нова міжнародна зустріч, і нові хвилюючі моменти для всіх її учасників, починаючи від організаторів гонок, самих спортсменів, і до багатотисячної армії глядачів і уболівальників, котрі з нетерпінням чекали цих поєдинків.
І очікували свідомо, адже у місцевій пресі ще наприкінці квітня 1960 року голова обласного комітету ДТСААФ Юрій Корхов детально проанонсував спідвейний календар на цілий рік. Правда, про цю міжнародну зустріч було сказано, що вона відбудеться 2, 4 та 5 червня поточного року.

Честь нашої країни повинні були захищати вісім найкращих гонщиків. Вони відбиралися у багатьох змаганнях, проведених на нашому мототреку:
30 квітня і 02 травня 1960 року –  „Весняний приз”.
08 травня 1960 року  матчева зустріч гонщиків Москви, Тбілісі, Ровно, Одеси та Майкопа.
14-15 травня 1960 року – Приз міста Ровно.
21-22 травня 1960 року –  „Приз найсильніших”.
26, 28-29 травня 1960 року – тест-матч Україна – РРФСР.
Ось така складна і запекла боротьба велася на гаревій доріжці ровенського мототреку весною 1960 року.
І у всіх цих гонках виступав Віктор Трофимов. Гонка 05 червня 1960 року, коли він дебютував у міжнародній зустрічі, стала у його спортивній кар’єрі одинадцятою. 
Всі змагання на той час Віктор Трофимов провів у Ровно.
Загалом у дебютному своєму сезоні Віктор Трофимов стартував у 27 гонках, у тому числі вперше виступив в особистому чемпіонаті країни, відразу ставши 7-м гонщиком (здобув у трьох раундах фіналу 24 очки)...

Це було 60 років назад.

Таким чином спідвейна династія Трофимових у цьому році відзначає 60-річний ювілей!:

Віктор Іванович ТРОФИМОВ (виступав упродовж 36 років, 1960-1995 рр.), на жаль, його вже немає з нами;


Володимир Вікторович ТРОФИМОВ (виступав упродовж 37 років, 1979-2015 рр.);



Віктор Володимирович ТРОФИМОВ (виступає з 2010 р. і понині);



ВІТАЄМО!!!

Але повернемося до власне самої дводенної гонки 1960 року.
У підсумку, до складу збірної СРСР на міжнародні гонки 04-05 червня 1960 року потрапили:

Основні гонщики:
Леонід Дробязко (Одеса),
Микола Ткачьов (Севастополь),
Ігор Плєханов (Уфа),
Василь Рухадзе (Сухумі),
Віктор Кузнєцов (Москва),
Всеволод Нєритов (Москва),
Фаріт Шайнуров (Уфа),
Борис Самородов (Уфа).

Резервні гонщики:
Сократ Ліомініді (Тбілісі),
Віктор Трофимов (Ровно),
Роман Станкович (Одеса),
Панас Ковальчук (Ровно).

Квартети збірних Польщі і Чехословаччини первочергово планували прибути у наступних складах:
Польща:
Здіслав Валінські – гонщик клубу І польської ліги „Унія” (Лєшно);
Йожеф Вечорек – гонщик клубу І польської ліги „Гурнік” (Рибнік);
Станіслав Кайзер – бронзовий призер чемпіонату Польщі 1959 року у складі варшавської „Легії”, у 1960 році гонщик клубу І польської ліги „Легія” (Гданьськ);
Анджей Погожельські – гонщик клубу І польської ліги „Старт” (Гнєзно).
Чехословаччина:
Мілослав Шпінька;
Георгій Петрак;
Карел Полак;
Лібор Душанек.

Пізніше відбулися деякі зміни у складах гостей.
У польській збірній замість Здіслава Валінські виступав гонщик лодзінського клубу „Трамваяж” Павел Мировські, а Йожефа Вечорека замінив гонщик жешувської „Сталі” Януш Костеляк. 
У чехословацькій збірній не було Мілослава Шпіньки, Георгія Петрака і Лібора Душанека. Замість них відповідно були заявлені Ярослав Махач, Антонін Новак і Рудольф Кварда.

Гонка 04 червня 1960 року пройшла під знаком переваги лідерів своїх команд. Ігор Плєханов і Ярослав Махач були непереможні, і лише у заключній серії заїздів чехословацький гонщик все ж випередив свого суперника, і, здобувши комплект – 15 пунктів, виграв гонку першого дня. На очко менше в Ігоря Плєханова, третім став представник Польщі Януш Костеляк (12 пунктів).

Результати гонки. 04 червня 1960 року.
1. № 2 Ярослав Махач (Чехословаччина) (3, 3, 3, 3, 3) = 15.
2. № 7 Ігор Плєханов (СРСР) (3, 3, 3, 3, 2) = 14.
3. № 9 Януш Костеляк (Польща) (3, 3, 2, 3, 1) = 12.
4. № 3 Леонід Дробязко (СРСР) (1, 2, 3, 2, 3) = 11.
5. № 1 Павел Мировські (Польща) (2, 2, 3, 0, 2) = 9.
6. № 4 Анджей Погожельські (Польща) (0, 3, В, 2, 3) = 8.
7. № 10 Віктор Кузнєцов (СРСР) (1, 1, 2, 1, 3) = 8.
8. № 11 Всеволод Нєритов (СРСР) (2, 1, 1, 2, 2) = 8.
9. № 6 Антонін Новак (Чехословаччина) (2, 2, 2, 0, 2) = 8.
10. № 12 Фаріт Шайнуров (СРСР) (0, 2, 2, 2, 1) = 7.
11. № 13 Станіслав Кайзер (Польща) (3, 1, 1, 1, 0) = 6.
12. № 16 Рудольф Кварда (Чехословаччина) (2, 0, 0, 3, 0) = 5.
13. № 15 Карел Полак (Чехословаччина) (1, 0, 1, 1, 1) = 4.
14. № 14 Борис Самородов (СРСР) (0, 0, 1, 1, 1) = 3.
15. № 5 Микола Ткачьов (СРСР) (1, 0, 0, 0, 0) = 1.
16. № 8 Василь Рухадзе (СРСР) (0, 1, 0, 0, 0) = 1.

Запасні:
№ 17 Сократ Ліомініді (СРСР) – Н/С.
№ 18 Віктор Трофимов (СРСР) – Н/С.

Позаїздно:
1. Махач, Мировські, Дробязко, Погожельські.
2. Плєханов, Новак, Ткачьов, Рухадзе.
3. Костеляк, Нєритов, Кузнєцов, Шайнуров.
4. Кайзер, Кварда, Полак, Самородов.
5. Костеляк, Мировські, Кайзер, Ткачьов.
6. Махач, Новак, Кузнєцов, Самородов.
7. Плєханов, Дробязко, Нєритов, Полак.
8. Погожельські, Шайнуров, Рухадзе, Кварда.
9. Мировські, Новак, Нєритов, Кварда.
10. Махач, Шайнуров, Полак, Ткачьов.
11. Дробязко, Костеляк, Самородов, Рухадзе.
12. Плєханов, Кузнєцов, Кайзер, Погожельські (В).
13. Плєханов, Шайнуров, Самородов, Мировські.
14. Махач, Нєритов, Кайзер, Рухадзе.
15. Кварда, Дробязко, Кузнєцов, Ткачьов.
16. Костеляк, Погожельські, Полак, Новак.
17. Кузнєцов, Мировські, Полак, Рухадзе.
18. Махач, Плєханов, Костеляк, Кварда.
19. Дробязко, Новак, Шайнуров, Кайзер.
20. Погожельські, Нєритов, Самородов, Ткачьов.

Результати гонки. 05 червня 1960 року.
1. № 7 Ігор Плєханов (СРСР) (3, 3, 3, 3, 3) = 15.
2. № 12 Фаріт Шайнуров (СРСР) (3, 3, 2, 2, 2) = 12.
3. № 3 Леонід Дробязко (СРСР) (1, 2, 2, 3, 3) = 11. 
4. № 2 Ярослав Махач (Чехословаччина) (3, Сх, 3, 2, 2) = 10 + 3.
5. № 9 Януш Костеляк (Польща) (2, 3, 3, 1, 1) = 10 + 2.
6. № 1 Павел Мировські (Польща) (2, 2, 3, 1, 2) = 10 + 1.
7. № 13 Станіслав Кайзер (Польща) (2, 1, 2, 3, 1) = 9.
8. № 10 Віктор Кузнєцов (СРСР) (1, 3, 0, 1, 3) = 8.
9. № 14 Борис Самородов (СРСР) (3, 2, 1, 0, 1) = 7.
10. № 15 Карел Полак (Чехословаччина) (1, 1, 0, 3, Сх) = 5.
11. № 6 Антонін Новак (Чехословаччина) (2, 1, 0, 2, 0) = 5.
12. № 16 Рудольф Кварда (Чехословаччина) (0, 1, 2, 2, 0) = 5.
13. № 4 Анджей Погожельські (Польща) (0, 2, 1, Сх, 2) = 5.
14. № 11 Всеволод Нєритов (СРСР) (Сх, 0, 1, 0, 3) = 4.
15. № 8 Василь Рухадзе (СРСР) (1, 0, 0, 1, Сх) = 2.
16. № 5 Микола Ткачьов (СРСР) (–, , 1, –, 0) = 1.
17. № 18 Віктор Трофимов (СРСР) (0, П) = 0.
18. № 17 Сократ Ліомініді (СРСР) (0) = 0.

Позаїздно:
1. Махач, Мировські, Дробязко, Погожельські.
2. Плєханов, Новак, Рухадзе, Трофимов (замість Ткачьова).
3. Шайнуров, Костеляк, Кузнєцов, Нєритов (Сх).
4. Самородов, Кайзер, Полак, Кварда.
5. Костеляк, Мировські, Кайзер, Трофимов (П) (замість Ткачьова).
6. Кузнєцов, Самородов, Новак, Махач (Сх).
7. Плєханов, Дробязко, Полак, Нєритов.
8. Шайнуров, Погожельські, Кварда, Рухадзе.
9. Мировські, Кварда, Нєритов, Новак.
10. Махач, Шайнуров, Трофимов (замість Ткачьова), Полак.
11. Костеляк, Дробязко, Самородов, Рухадзе.
12. Плєханов, Кайзер, Погожельські, Кузнєцов.
13. Плєханов, Шайнуров, Мировські, Самородов.
14. Кайзер, Махач, Рухадзе, Нєритов.
15. Дробязко, Кварда, Кузнєцов, Ліомініді (замість Ткачьова).
16. Полак, Новак, Костеляк, Погожельські (Сх).
17. Кузнєцов, Мировські, Полак (Сх), Рухадзе (Сх).
18. Плєханов, Махач, Костеляк, Кварда.
19. Дробязко, Шайнуров, Кайзер, Новак.
20. Нєритов, Погожельські, Самородов, Ткачьов.

Додатковий заїзд за 4-5 місця другого дня:
21. Махач, Костеляк, Мировські.

Додатковий заїзд за 3-4-е місця по сумі двох днів:
22. Дробязко, Костеляк.

Ще один додатковий заїзд повинен був визначити гонщика, який посяде загальне 5-е місце за сумою двох днів. Але Павел Мировські відмовився від старту в цьому заїзді, і в результаті 5-е місце посів Фаріт Шайнуров.

Сумарний результат двох днів:
1. Ігор Плєханов (СРСР) – (14 + 15) = 29.
2. Ярослав Махач (Чехословаччина) – (15 + 10) = 25.
3. Леонід Дробязко (СРСР) – (11 + 11) = 22 + 3.
4. Януш Костеляк (Польща) – [12 + (10 + 2)] = 22 + 2.
5. Фаріт Шайнуров (СРСР) – (7 + 12) = 19 + 3.
6. Павел Мировські (Польща) – [9 + (10 + Н/С)] = 19 + Н/С.
7. Віктор Кузнєцов (СРСР) – (8 + 8) = 16.
8. Станіслав Кайзер (Польща) – (6 + 9) = 15.
9. Анджей Погожельські (Польща) – (8 + 5) = 13.
10. Антонін Новак (Чехословаччина) – (8 + 5) = 13.
11. Всеволод Нєритов (СРСР) – (8 + 4) = 12.
12. Рудольф Кварда (Чехословаччина) – (5 + 5) = 10.
13. Борис Самородов (СРСР) – (3 + 7) = 10.
14. Карел Полак (Чехословаччина) – (4 + 5) = 9.
15. Василь Рухадзе (СРСР) – (1 + 2) = 3.
16. Микола Ткачьов (СРСР) – (1 + 0) = 1.
17. Віктор Трофимов (СРСР) – (Н/С+ 0) = 0.
18. Сократ Ліомініді (СРСР) – (Н/С + 0) = 0.

Немає коментарів:

Дописати коментар