8 вересня 2024 р.

Перемога Назара Парніцького у фіналі ІІ DeWalt FIM Speedway GP2 of Latvia. Рига. Мототрек „Бікернієкі”. 06 вересня 2024 року.

Те, про що мріяли тисячі уболівальників спідвею Рівного та всієї України, сталося – вперше в історії українського спідвею український гонщик, юніор, уродженець славного міста Радивилова, котре подарувало світу ще одного талановитого чемпіона – Григорія ХЛИНОВСЬКОГО, вихованець рівненського спідвею, 17-річний Назар ПАРНІЦЬКИЙ, став переможцем світового юніорського фіналу!



Вітаю Назара Парніцького та всю його команду з перемогою, до якої долучилися і латвійські гонщики та механіки!

Коли Назар Парніцький 08 червня 2024 року у німецькому місті Людвігслуст виграв з комплектом кваліфікацію SGP2 (особистого чемпіонату світу серед юніорів) та потрапив до фінальної частини, відразу виникла ідея їхати на початку вересня у столицю Латвії, де згідно з календарем FIM повинен пройти його ІІ-й Фінал. На оновленому мототреку „Бікернієкі” хотів побувати давно. Ще 6 років назад, влітку 2018 року, у Ризі планувалося провести домашній раунд Балтійської Ліги спідвею, куди тоді заявився рівненський клуб Сергія Пелешка АК „MIR”. Фінансові обставини того часу не дали змогу здійснити задумане.

Вдруге поїхати в Ригу не вдалося 04 вересня 2024 року, коли лише свавілля ДПСУ заставили мене повернутися з українсько-польського кордону в українському селі з „чарівною” назвою Угринів. Що ж, потрібно зробити висновки та рухатися в боротьбі далі…

Я вдячний FIM Speedway Media Delegate Paul Burbidge за надану акредитацію на змагання SGP2 та SGP в Латвії!

Тепер про саму гонку.

Відчуття вдалого виступу Назара Парніцького у трьох фіналах SGP2 було присутнє ще перед першим раундом у Швеції 14 червня 2024 року. Тоді в Маліллі Назар впевнено вийшов до півфіналу з 13 пунктами, але перегорів, фінішував лише четвертим, і до фіналу не потрапив. Сьоме місце принесло всього 10 кваліфікаційних пунктів.

Все стало на свої місця у Ризі, де Назар впевнено штампував „трійки” в основній серії заїздів, і навіть програш у 14-му заїзді данцю Бастіану Педерсену не вибив нашого гонщика із переможного настрою.

У кваліфікації перед гонкою Назар показав 5-й час, хоча це мало на що впливало. Вже з першого заїзду було зрозуміло, що наш юніор впевнено крокує до перемоги. Окрилив Назара та всю його команду показаний у 2-му заїзді час – це був новий рекорд треку „Бікернієкі”. Результат Леона Мадсена (Данія), встановлений у гонці минулорічного Гран-Прі Латвії, Назар покращив на 1.167 сек., довівши рекорд треку до наступного показника – 63.220 сек.!

Правда, цей рекорд протримався лише 1 добу, бо вже у суботу, 07 вересня, під час 9-го раунду Гран-Прі Латвії, рекордний час Назара був двічі покращений: спочатку у 3-му заїзді новий рекорд треку встановив британський гонщик Роберт Ламберт – 63.208 сек., а потім у 5-му заїзді польський гонщик Мацей Яновські – 63.016 сек. Проте ім’я та прізвище українця назавжди буде вписане в історію рекордсменів ризького мототреку!

Також Назар показав найкраще проходження одного кола – це відбулося у рекордному 2-му заїзді, коли він здолав 355 метрів доріжки за 15.180 сек., при середній швидкості 80.86 км/год. Ці всі дані отримані завдяки професіоналам з голландського сайту www.baansportfansite.nl , за що цим хлопцям велика подяка!

У загальній статистиці виступів Назара Парніцького додалася ще одна країна, де він стартував – Латвія (стала 10-ю країною Європи, де виступав наш юніор), а трек „Бікернієкі” – це 28-а арена виступів талановитого гонщика!

Тепер результати гонки в Ризі.

Фінал ІІ. DeWalt FIM Speedway GP2 of Latvia.
Рига. Мототрек „Бікернієкі”. 06 вересня 2024 року.

Довжина доріжки: 355 м.
Ширина на прямих: 10 м.
Ширина на віражах: 15 м.
Головний суддя: Йєспер Стеєнтофт (Данія).
Рекорд треку: 64.387 сек., Леон Мадсен (Данія), 12.07.2023 р., 12-й заїзд, OlyBet FIM Speedway GP of Latvia. 7-й раунд.

1. № 8 (785) Назар Парніцький (Україна) (3, 3, 3, 2, 3) = 14 + 3 + 3.
2. № 13 (505) Віктор Пшиємські (Польща) (0, 3, 3, 0, 3) = 9 + 2 + 2.
3. № 5 (97) Міккель Андерсен (Данія) (2, 0, 1, 3, 1) = 7 + 2 + П/В.
4. № 14 (110) Якуб Кравчик (Польща) (2[попередження], 3, 0, 3, 3) = 11 + 3 + П/В.
5. № 9 (999) Матіас Поллестад (Норвегія) (3, 1, 2, 2, 3) = 11 + 1.
6. № 11 (388) Бастіан Педерсен (Данія) (2, 1, 3, 3, 2) = 11 + 1.
7. № 1 (43) Каспер Хенрікссон (Швеція) (2, 2, 2, 1, 2) = 9 + 0.
8. № 15 (355) Себастьян Шостак (Польща) (3, 3, 3, 3, 1) = 13 + П/В.
9. № 12 (243) Філіп Хелльстрьом-Бенгс (Швеція) (1, 0, 2, 2, 2) = 7.
10. № 16 (144) Франціс Густс (Латвія) (1, 2, 1, 1, 2) = 7.
11. № 4 (108) Вілладс Нагел (Данія) (3, 1, 1, 1, 0) = 6.
12. № 3 (137) Бартош Баньбер (Польща) (0, 2, 1, 2, 0) = 5.
13. № 2 (545) Вілліам Дрейєр (Данія) (1, 2, 0, 1, 1) = 5.
14. № 7 (22) Леон Флінт (Велика Британія) (1, 0, 2, 0, П/В) = 3.
15. № 6 (117) Йєспер Кнудсен (Данія) (0, 1, 0, 0, 1) = 2.
16. № 10 (16) Нікіта Кауліньш (Латвія) WC (0[попередження], 0, 0, 0, 0) = 0.

Запасні:
№ 18 Артем Юхно (Латвія) – Н/С.

Заїзди:
1. Нагел, Хенрікссон, Дрейєр, Баньбер. 65.998 сек.
2. Парніцький, Андерсен, Флінт, Кнудсен. 63.220 сек. – new TR!!!.
3. Поллестад, Педерсен, Хелльстрьом-Бенгс, Кауліньш[попередження]. 64.267 сек.
4. Шостак, Кравчик (попередження), Густс, Пшиємські. 64.073 сек.
5. Пшиємські, Хенрікссон, Поллестад, Андерсен. 64.042 сек.
6. Кравчик, Дрейєр, Кнудсен, Кауліньш. 63.858 сек.
7. Шостак, Баньбер, Педерсен, Флінт. 64.349 сек.
8. Парніцький, Густс, Нагел, Хелльстрьом-Бенгс. 64.085 сек.
9. Педерсен, Хенрікссон, Густс, Кнудсен. 64.922 сек.
10. Шостак, Хелльстрьом-Бенгс, Андерсен, Дрейєр. 64.827 сек.
11. Парніцький, Поллестад, Баньбер, Кравчик. 64.630 сек.
12. Пшиємські, Флінт, Нагел, Кауліньш. 64.971 сек.
13. Кравчик, Хелльстрьом-Бенгс, Хенрікссон, Флінт. 64.526 сек.
14. Педерсен, Парніцький, Дрейєр, Пшиємські. 64.337 сек.
15. Андерсен, Баньбер, Густс, Кауліньш. 65.501 сек.
16. R/R. Шостак, Поллестад, Нагел, Кнудсен. 65.238 сек.
17. Парніцький, Хенрікссон, Шостак, Кауліньш. 64.187 сек.
18. R/R. Поллестад, Густс, Дрейєр, Флінт (П/В). 64.946 сек.
19. Пшиємські, Хелльстрьом-Бенгс, Кнудсен, Баньбер. 65.659 сек.
20. Кравчик, Педерсен, Андерсен, Нагел. 64.675 сек.

Півфінал 1:
21. Парніцький (Ч), Пшиємські (Б), Поллестад (С), Хенрікссон (Ж). 63.892 сек.

Півфінал 2:
22. R/R. Кравчик (Ч), Андерсен (Б), Педерсен (Ж), Шостак (П/В) (С). 64.444 сек.

Фінал:
23. R/R. Парніцький (Ч), Пшиємські (С), Андерсен (П/В) (Ж), Кравчик (П/В) (Б). 64.858 сек.





Автор світлин Міхал Крупа та уболівальники спідвею.

Перед заключним раундом чемпіонату, що відбудеться 27 вересня у Торуні, лідирує польський гонщик Віктор Пшиємські (38 пунктів), Назар Парніцький посідає 2-у сходинку (30 пунктів), 3-є місце у Міккеля Андерсена (Данія, 28 пунктів).

Перша вісімка:

 

М

 

ГОНЩИК

 

КРАЇНА

Кваліфікаційні пункти

 

 

РАЗОМ

F1 Malilla

14.06.2024

 

F2 Riga

06.09.2024

 

F3 Torun

27.09.2024

КП

КП

КП

КП

1.

Віктор Пшиємські

Польща

20

18

 

38

2.

Назар Парніцький

Україна

10

20

 

30

3.

Міккель Андерсен

Данія

12

16

 

28

4.

Себастьян Шостак

Польща

16

9

 

25

5.

Бартош Баньбер

Польща

18

5

 

23

6.

Матіас Поллестад

Норвегія

11

12

 

23

7.

Філіп Хелльстрьом-Бенгс

Швеція

14

8

 

22

8.

Якуб Кравчик

Польща

6

14

 

20


І трішки історії.

За 49 років існування мототреку „Бікернієкі” на гаревій доріжці столиці Латвії стартувало 35 рівненських гонщиків: 33 з них виступали у гонках, два гонщики були заявлені запасними але не виїжджали (Володимир Казаков і Сергій Тершак). 
Назар Парніцький яскраво вписав своє прізвище у цю славну когорту.

Дебют спідвейних змагань у Ризі відбувся 09 жовтня 1976 року – приз „Бікернієкі”.

А першими рівнянами, хто стартував в Ризі, на третій рік проведення змагань на цьому треку, тобто у 1978 році, 46 років тому назад, стали гонщики рівненської команди „Радуга” Олег Максимюк та Олександр Коршаков, на жаль, їх вже немає разом з нами…

Тоді, 26-27 серпня 1978 року, Рига приймала один з 4 півфіналів особистого чемпіонату країни серед юніорів. Дводенну гонку виграв Айрат Файзуллін з Октябрьського, другим був Володимир Ткачук з Даугавпілса, і 3-є місце посів Геннадій Потєхін (Владивосток). Рівненські юніори – Олег Максимюк та Олександр Коршаков зайняли відповідно 10-е і 13-е місця, здобувши 12 і 7 пунктів за сумою гонок двох днів.

Потім в Ризі стартувало багато інших гонщиків, найчастіше – Володимир Трофимов, котрий провів тут 11 гонок, на рахунку Павла Хлиновського 7 змагань, Віктор Трофимов, Олександр Коршаков та Віктор Сурхаєв 6 разів стартували на „Бікернієкі”, Олег Максимюк та Ігор Марко – 5 разів, чотири старти в активі у Володимира Сімака та Ігоря Звєрєва, тричі виступали на цьому треку Петро Брицюк, Віктор Дехтерук та Валерій Соколовський.

Деякі гонщики стартували в Ризі до свого переходу у рівненську команду, представляючи інші міста (Олег Кириленко і Борис Ігнатов), Анатолій Жабчик провів тут дві гонки як рівнянин, та після повернення на один сезон до Вознесенська у 1989 році ще двічі стартував у Ризі.

Успішно виступив в Ризі цьогоріч і юний Володимир Скороход з клубу „Марченко-Спідвей” (Рівне). 12-річний юнак став срібним призером особистого чемпіонату Латвії у класі 125 куб. см. Змагання відбулися 08 червня 2024 року.

Окрім спідвеїстів, у Ризі, на іншій трасі – шосейно-кільцевій, у 70-80-х роках минулого сторіччя, у чемпіонаті країни з ШКМГ, виступали двоє рівнян – Борис Фідрус та Віра Раєвська, причому Віра Григорівна стартувала успішніше свого тренера (клас 175 куб. см): у першому раунді чемпіонату країни 1980 року у Тбілісі вона фінішувала восьмою, у ІІ раунді в Ризі – п’ятою, третій раунд в естонському місті Вільянді приніс їй 4-е місце. Того року збірна України у командному заліку стала четвертою. А через два роки, у 1982 році збірна України з Вірою Раєвською виборола бронзові нагороди. Але це вже інша історія, котра вартує на окреме дослідження…

Наостанок хочу побажати Назару Парніцькому успішних стартів та переможних фінішів у наступних змаганнях!

Немає коментарів:

Дописати коментар