14 березня 2024 року Ігорю ЗВЄРЄВУ виповнилося 60 років!
Вітаю Ігоря Кириловича зі славним ювілеєм!
Бажаю міцного здоров’я, благополуччя, довгих років життя, нових досягнень у спідвеї на тренерській ниві, миру і ПЕРЕМОГИ!
У складі нашої команди Ігор Звєрєв з’явився 40 років тому назад – у 1984 році. Один із наймолодших гонщиків команди відразу став виступати в основному складі, провівши 10 гонок з 11 та ставши за результативністю третім гонщиком у „Сигналі” після Віктора Кузнєцова та Віктора Сурхаєва.
Ігор Звєрєв здобув у 10 гонках, стартуючи у 60 заїздах, 129 пунктів.
Рівненські уболівальники, а їх прийшло на стадіон понад 15 тис. осіб, побачили новачка команди 12 травня 1984 року, коли на домашній арені відбулася зустріч „Сигнал” – „Барикада” (Ленінград). Незважаючи на поразку – 50:57, Ігор Звєрєв показав пристойний результат, ставши разом з Володимиром Трофимовим кращою парою команди у цій гонці (Звєрєв здобув 11 пунктів і 3 бонуси, Трофимов – 9 пунктів і 2 бонуси).
Про переможні для рівненського „Сигналу” командні чемпіонати країни 1985 і 1986 року багато написано, тому я хочу зупинитися на чемпіонаті 1987 року, коли „Сигнал” втретє поспіль став чемпіоном країни, а Ігор Звєрєв – став найкращим його гонщиком.
У тому сезоні Ігор Звєрєв провів 38 різних гонок (із всіх 286 у кар’єрі, це мій реєстр, можливо, він не є повним).
На той час – це дуже значна кількість змагань. Ветерани рівненського спідвею мають наступні показники:
Віктор Трофимов – 44 гонки (1966 рік);
Григорій Хлиновський – 39 гонок (1975 рік);
Володимир Трофимов – 42 гонки (1990 рік).
Якщо порівняти із сучасними гонщиками, то, наприклад молоде покоління рівненського спідвею має свої віхи:
Віктор Трофимов-молодший – 62 гонки (2018 рік);
Марко Левішин – 45 гонок (2023 рік);
Станіслав Мельничук – 42 гонки (2017 рік).
Але повернемося до командного чемпіонату країни 1987 року.
„Сигнал” провів 12 гонок із шістьма суперниками, здобув 10 перемог і дві гонки програв.
Ігор Звєрєв стартував в 11 гонках, заключна гонка чемпіонату з „Востоком”, що відбулася у Пінську 10 вересня, пройшла без нашого майстра, оскільки на тренуванні Ігор Звєрєв травмувався, також отримав травму Віктор Пастухов, був відсутній із-за участі у дводенному фіналі особистого чемпіонату світу в Амстердамі Володимир Трофимов, ф не виступав Віктор Кузнєцов, то ж „Сигнал” поступився номінальним господарям доріжки 58:50+5 (навіть незважаючи на додаткові пункти, що нараховувалися за відсутнього збірника країни).
Ігор Звєрєв у чемпіонаті провів 11 гонок, виступав у 63 заїздах, 53 з яких виграв, а ще у 10 фінішував другим, що склало 179 здобутих пунктів із всіх
804 командних, що складає 22.26%.
СРЗ – 2.841 пункти, СРГ – 16.273 пункти:
№ з/п |
Дата |
Гонка |
Рахунок |
З |
1 |
2 |
3 |
4 |
О |
СРЗ |
СРГ |
|
1. |
14.06. |
„Сигнал”
– „Нафтовик” |
62+10:46 |
6 |
5 |
1 |
– |
– |
17 |
2.833 |
17 |
|
2. |
21.06. |
„Сигнал”
– „Жигулі” |
67:41 |
4 |
3 |
1 |
– |
– |
11 |
2.750 |
11 |
|
3. |
28.06. |
„Цементник”
– „Сигнал” |
29:79+5 |
6 |
6 |
– |
– |
– |
18 |
3.000 |
18 |
|
4. |
04.07. |
„Нафтовик”
– „Сигнал” |
40:66 |
6 |
6 |
– |
– |
– |
18 |
3.000 |
18 |
|
5. |
10.07. |
„Турбіна”
– „Сигнал” |
58:50+5 |
6 |
5 |
1 |
– |
– |
17 |
2.833 |
17 |
|
6. |
15.07. |
„Жигулі”
– „Сигнал” |
38:70+5 |
6 |
5 |
1 |
– |
– |
17 |
2.833 |
17 |
|
7. |
29.07. |
„Сигнал”
– „Цементник” |
81:27 |
6 |
6 |
– |
– |
– |
18 |
3.000 |
18 |
|
8. |
06.08. |
„Сигнал”
– „Кузбас” |
75:33 |
5 |
5 |
– |
– |
– |
15 |
3.000 |
15 |
|
9. |
16.08. |
„Сигнал”
– „Турбіна” |
59:48 |
6 |
3 |
3 |
– |
– |
15 |
2.500 |
15 |
|
10. |
27.08. |
„Кузбас”
– „Сигнал” |
36:71 |
6 |
4 |
2 |
– |
– |
16 |
2.667 |
16 |
|
11. |
06.09. |
„Сигнал”
– „Восток” |
74:33 |
6 |
5 |
1 |
– |
– |
17 |
2.833 |
17 |
|
12. |
10.09. |
„Восток” – „Сигнал” |
58:50+5 |
Н/В |
||||||||
Всього: |
11 |
804-487 |
63 |
53 |
10 |
– |
– |
179 |
2.841 |
16.273 |
||
Яскравою була кінцівка командного чемпіонату країни у Рівному, де за кілька днів до пінської поразки, той самий „Восток” був нокаутований за всіма статтями: 06 вересня 1987 року „Сигнал” розтрощив далекосхідну команду, котра на той базувалася у білоруському Пінську, виступаючи на мототреку, збудованому завдяки зусиллям та наполегливим старанням нашого земляка з Дубровиці, відомого мотоболіста Василя Коростеля – 74+5:33! „Сигнал” ще й 5 пунктів додатково отримав за відсутнього Володимира Трофимова. Такої ганьби Владивосток ще не знав!
Команда „Сигнал” (Ровно) на представленні перед гонкою з „Востоком” (автор - Павло Корнелюк):
Зліва направо:
№ 8 Сергій Тершак,
№ 7 Олег Немчук,
№ 6 Віктор Пастухов,
№ 5 Ігор Звєрєв,
№ 4 Анатолій Жабчик,
№ 3 Віктор Сурхаєв,
№ 2 Володимир Колодій,
№ 1 Ігор Марко.
Навожу повні результати цієї гонки:
„Сигнал” (Ровно) – „Восток” (Владивосток) 74+5:33.
5 очок команді нараховано за відсутнього Володимира Трофимова.
„Сигнал” (Ровно) – 74+5:
№ 1 Ігор Марко (3, 3, 3, 3, 3, 3) = 18.
№ 2 Володимир Колодій (2*, 2*, 2*, 1, 2*, П/В) = 9 + 4*.
№ 3 Віктор Сурхаєв (3, 1, 3, 3, –, 3) = 13.
№ 4 Анатолій Жабчик (2*, 3, 2*, 2*, 2, 0) = 11 + 3*.
№ 5 Ігор Звєрєв (3, 3, 3, 3, 3, 2*) = 17 + 1*.
№ 6 Віктор Пастухов (1, 0, 1, 1, –, 3) = 6.
№ 7 Олег Немчук (–, –, –, –, П, –) = 0.
№ 8 Сергій Тершак (–, –, –, –, Сх, –) = 0.
„Восток” (Владивосток) – 33:
№ 9 Ігор Столяров (1, 2, 2, 2, 3, 1) = 11.
№ 10 Аркадій Сушков (0, П, 0, 0, 1, 0) = 1.
№ 11 Геннадій Потєхін (0, 2, 0, 1, 2, 1) = 6.
№ 12 Віталій Єфимов (1, 1*, 1, 0, Сх, 2) = 5 + 1*.
№ 13 Андрій Коржевой (2, 1, 1, 2, 1, 2) = 9.
№ 14 Григорій Харченко (0, 0, 0, 0, 0, 1*) = 1 + 1*.
№ 15 В’ячеслав Нікулін – Н/С.
№ 16 – без гонщика.
Заїзди:
1. Марко, Колодій*, Столяров, Сушков. 5:1 (5:1).
2. Сурхаєв, Жабчик*, Єфимов, Потєхін. 5:1 (10:2).
3. Звєрєв, Коржевой, Пастухов, Харченко. 4:2 (14:4).
4. Жабчик, Столяров, Сурхаєв, Сушков (П). 4:2 (18:6).
5. Звєрєв, Потєхін, Єфимов*, Пастухов. 3:3 (21:9).
6. Марко, Колодій*, Коржевой, Харченко. 5:1 (26:10).
7. Звєрєв, Столяров, Пастухов, Сушков. 4:2 (30:12).
8. Марко, Колодій*, Єфимов, Потєхін. 5:1 (35:13).
9. Сурхаєв, Жабчик*, Коржевой, Харченко. 5:1 (40:14).
10. Марко, Столяров, Колодій, Сушков. 4:2 (44:16).
11. Сурхаєв, Жабчик*, Потєхін, Єфимов. 5:1 (49:17).
12. Звєрєв, Коржевой, Пастухов, Харченко. 4:2 (53:19).
13. Столяров, Жабчик, Сушков, Немчук (П) (замість Сурхаєва). 2:4 (55:23).
14. Звєрєв, Потєхін, Тершак (Сх) (замість Пастухова), Єфимов (Сх). 3:2 (58:25).
15. Марко, Колодій*, Коржевой, Харченко. 5:1 (63:26).
16. Пастухов, Звєрєв*, Столяров, Сушков. 5:1 (68:27).
17. R/R. Марко, Єфимов, Потєхін, Колодій (П/В). 3:3 (71:30).
18. Сурхаєв, Коржевой, Харченко*, Жабчик. 3:3 (74:33).
У командному чемпіонаті країни 1987 року вже третій рік поспіль напередодні або після командної гонки проходила особиста гонка з участю гонщиків обох команд, результати якої у підсумку впливали на участь гонщика в особистому чемпіонаті. Із 12 проведених таких гонок Ігор Звєрєв стартував в 11 (у Пінську не виступав із-за травми). Відомі результати 10 гонок, в яких Ігор Звєрєв здобув 6 перемог (три з них – з комплектами 15 пунктів), двічі був другим, один раз – третім, результат гонки в Кемерово – невідомий: п’ять виграних домашніх гонок – проти гонщиків Октябрьського, Тольятті, Кемерово, Балаково і Владивостока і одна перемога в Тольятті.
Якщо згадати більше про комплекти, то варто відзначити, що Ігор Звєрєв упродовж своєї спортивної кар’єри здобув 28 комплектів, найбільше, звичайно на нашому мототреку – 15. Сезон 1987 року був найврожайнішим щодо комплектів – у 38 гонках він здобув 7 максимальних перемог (тричі по 18 пунктів та 4 рази – по 15 пунктів).
Юному та молодому поколінню гонщиків, котрих зараз тренує Ігор Звєрєв, варто нагадати, що їхній тренер – перший український та рівненський легіонер у польській лізі: далекого 1993 року Ігор Кирилович стартував у барвах клубу ІІ Польської ліги GKM (Грудзьондз) [тоді було лише дві ліги – І та ІІ, Екстраліга з’явилася у 2000 році]. Потім у Польській лізі виступали Віктор Гайдим, Ігор Марко, Володимир Трофимов та інші рівняни…
Ще одне досягнення Ігоря Звєрєва, котре навряд чи коли-небудь буде перевершене, це – рекорд треку, встановлений ним у фіналі командного чемпіонату країни 18 жовтня 1986 року: довжина доріжки треку на мисі Фіолент становить 400 м, попередній рекорд треку належав башкирському гонщику Михайлу Старостіну – 76.0 сек. У 3-му заїзді фінальної гонки Ігор Звєрєв покращив цей результат, показавши час 75.0 сек.
На жаль, мототрек у цьому місті майже не існує, спочатку там був ринок, маслобійня. У 2006 році Сергій Пелешок намагався залучити цей мототрек у Національну Лігу авто спідвею, проводячи там змагання з автоспорту та спідвею, проте місцева влада вже тоді була „ватою” і цивілізовано домовитися про співпрацю не вийшло.
Друзі, ви, звичайно, зрозуміли, що мова йде про мототрек у Севастополі…
У 2015 році у Рівному була проведена гонка, присвячена 30-річчю першої перемоги команди „Сигнал” у командному чемпіонаті країни, а за тиждень до змагань на Майдані Незалежності було організовано чудову фотовиставку та запрошено ветеранів команди, котрі принесли славу нашому спідвею:
У 2019 році до 60-річного ювілею рівненського спідвею з ініціативи Сергія Головні та КВРС, а також за підтримки владних структур області і міста, було погашено блоки марок з Легендами рівненського спідвею, серед них і марка, присвячена нашому ювіляру:
У 2020 році після проведеного опитування, організованого знову ж таки Сергієм Головнею та КВРС, було сформовано Збірну легенд рівненського спідвею для розміщення їх постерів на сіті-лайтах міста. Її сформували за результатами голосування у мережі Facebook, а також після спілкування з ветеранами.
До Збірної потрапили 12 Легенд рівненського спідвею: Іван Хорват, Леонід Дроб’язко, Віктор Трофимов, Григорій Хлиновський, Віктор Кузнєцов, Володимир Рожанчук, Анатолій Жабчик, Володимир Трофимов, Ігор Звєрєв, Ігор Марко, Володимир Колодій та Віктор Гайдим:
І наостанок хочу побажати нашому ювіляру вдалого сезону полювання на воді, адже не таємниця, що найбільше хобі Ігоря Звєрєва – це рибалка! Він вже нею марить і очікує сприятливої теплої погоди, щоб відкрити рибальський сезон.
Що ж, Ігор Кирилович, 100 лят Тобі і нових перемог на гаревих доріжках та водоймах!