Є гонки топові – раунди Гран-Прі, лігові змагання в Польщі, юніорські чемпіонати світу, турніри Златої Прілби, можливо, ще інші. Вони для мене цікаві тоді, коли там виступають наші гонщики.
А є зустрічі важливі, де вирішується доля участі у фіналі нашої команди. Саме такою гонкою стали змагання фіналу А командного чемпіонату Європи, що відбулися у чеському Пардубіце. Нашими суперниками були гонщики Данії, Чехії та Франції…
Збірна України зі спідвею успішно виступила 10 травня 2025 року у фіналі А командного чемпіонату Європи серед дорослих, здобула 38 пунктів, посіла 2-е місце і чекала результатів іншого фіналу В, що годиною пізніше розпочався у Норвегії (Елгане). І через 55 хвилин стало відомо, що як не старалися гонщики збірної Норвегії перевершити результат збірної України, їм це не вдалося, навіть, попри везіння або певну пряму чи не зовсім допомогу гонщиків інших країн – норвежці набрали на 1 пункт менше, і до Великого фіналу вийшла наша команда!
Світлина зі сторінки Zlatá přilba Pardubice у Фейсбук.
Вітаю всіх спортсменів, механіків, меценатів і спонсорів та менеджера збірної Сергія Головню з таким важливим і дуже серйозним досягненням!
Я вірив в нашу команду і хлопці показали високий результат незалежно від особистого внеску, бо це командний чемпіонат. І вона, ця команда, в нас є!
Дякую вам всім!
Тепер власне про змагання.
Склад збірної було визначено заздалегідь, і важливим акцентом стала участь у гонці фіналу А в Пардубіце нашої головної „зірки” – талановитого Назара Парніцького. І Назар виправдав всі наші надії – він став кращим гонщиком як в збірній Україні, здобувши 17 пунктів з всіх 38 завойованих командою, так і найрезультативнішим гонщиком дня!
Командний чемпіонат Європи серед дорослих – дуже молодий чемпіонат. Свою історію він розпочав 2022 року, коли 15 травня у Польщі (Познань) був проведений перший фінал чемпіонату (відбіркових чи півфінальних гонок того року не було). Першими чемпіонами Європи стала збірна Польщі (47 пунктів), Данія завоювала срібні нагороди (28 пунктів), Великобританія – бронзові (27 пунктів). Збірна Швеції замкнула квартет фіналістів (18 пунктів).
З наступного року чемпіонати розширилися і почали складатися вже з трьох гонок: фінали А та В і Гранд Фінал. 2023 року чинний чемпіон Європи підтвердив своє звання і вдруге виграв золото – сталося це 22 квітня у Німеччині (Штральзунд), де весь п’єдестал був скопійований з минулого року: збірна Польщі здобула 49 пунктів, Данії – 35 і Великобританії – 22. Четверте місце посіли господарі, збірна Німеччини (14 пунктів).
2024 рік приніс третє поспіль золото збірній Польщі (51 пункт), Данія теж втретє завоювала срібло (35 пунктів), збірна Швеції – бронзу (20 пунктів), і четверту сходинку посіли гонщики Чехії (14 пунктів).
І вже цього року після двох проведених фіналів стали відомі учасники Гранд Фіналу: господарі – збірна Польщі, Данія, Швеція і Україна! Гонка відбудеться 28 червня у Гданьську. Якраз на цей день українським календарем заплановані змагання ІІ раунду відкритого особистого чемпіонату України. Здається, що у зв’язку з виходом збірної України у великий фінал командного чемпіонату Європи, у національному календарі будуть зміни. Тим паче, що вони вже майже розпочалися – поки що неофіційно стало відомо про перенесення гонки І раунду відкритого особистого чемпіонату України з 18 травня 2025 року на пізніший термін.
Тепер коротко про виступи збірної України у попередніх командних чемпіонатах Європи.
Українська команда розпочала цей шлях 2023 року з фіналу А у Пардубіце (знову це місто). Гонка відбулася після перенесення із-за негоди 16 квітня, і особливого успіху не принесла – збірна України у боротьбі з гонщиками Данії, Великобританії і Чехії посіла 4-е місце, завоювавши лише 6 пунктів…
У рейтингу українці того року посіли 9-е місце.
2024 рік. Фінал В пройшов у Гданьську, Україна знову четверта (19 пунктів) після Швеції (42 пункти), Латвії (31 пункт) та Німеччини (27 пунктів), проте в рейтингу ми вже обійшли Словенію, ставши 8-ю збірною.
Чому я посилаюся на рейтинги збірних? Ситуація у цьогорічних фіналах А та В могла скластися так, що дві збірні могли б здобути однакову кількість пунктів, але, слава Богу, не здобули. Коли б це сталося, тоді за регламентом рахувалися б такі позиції: кількість трійок, двійок, одиничок, нулів та букв у гонщиків цих двох збірних, тобто України та Норвегії. Якщо ці показники однакові (а вони були різні, бо в України 5 трійок, а в Норвегії лише 2), тоді б брався до уваги рейтинг збірних, мабуть за результатами минулорічного чемпіонату, і тут у нас гірше місце. Добре, що до цього справа не дійшла,
але рейтинги виглядають, здається, так:
Рейтинг КЧЄ 2022-2025 рр.:
2022
1. Польща.
2. Данія.
3. Великобританія.
4. Швеція.
2023
1. Польща.
2. Данія.
3. Великобританія.
4. Німеччина.
5. Швеція.
6. Чехія.
7. Франція.
8. Латвія.
9. Україна.
2024
1. Польща.
2. Данія.
3. Швеція.
4. Чехія.
5. Латвія.
6. Німеччина.
7. Норвегія.
8. Україна.
9. Словенія.
2025
1. …
2. …
3. …
4. …
5. Норвегія.
6. Чехія.
7. Німеччина.
8. Латвія.
9. Франція.
Україна провела третю гонку у КЧЄ, команда здобула 63 пункти, у збірній виступали 9 гонщиків:
1. Марко Левішин (2023-2025) – 3 гонки, 17 пунктів.
2. Віталій Лисак (2023, 2024) – 2 гонки (стартував в 1 гонці), 0 пунктів.
3. Станіслав Огороднік (2023) – 1 гонка, 0 пунктів.
4. Назар Федорчук (2023) – 1 гонка, 0 пунктів.
5. Назар Парніцький (2023-2025) – 3 гонки, 21 пункт.
6. Андрій Карпов (2024, 2025) – 2 гонки, 5 пунктів.
7. Станіслав Мельничук (2024) – 1 гонка, 8 пунктів.
8. Андрій Розалюк (2025) – 1 гонка, 5 пунктів.
9. Роман Капустін (2025) – 1 гонка, 7 пунктів.
Потрібно відзначити всіх наших спортсменів, незважаючи на різний їх вклад у високе 2-е місце:
Назар Парніцький був неперевершений в Пардубіце, і відзначився 17 пунктами – 5 перемог та одного разу фінішував 2-м після данця Расмуса Йєнсена. Правда, всього за гонку Назар з ним зустрічався аж 4 рази, і тричі перевага була на боці нашого юніора. Впевнено Назар виграв і додаткові заїзди резервних гонщиків (з цього року FIME внесла зміни до сітки заїздів, включивши 2 додаткові та обов’язкові заїзди для 4 резервних гонщиків – R1 та R2. Вони проходили після 8-го та 16-го заїздів основної серії). Як не вихваляють вже другий рік поспіль чеського юніора Адама Буббу Беднара, але він в Пардубіце був статистом, здобувши у 5 стартах лише 4 пункти.
Для Назара ця гонка стала 13-ю у сезоні, вдруге цього року він виступав на „Світкові”, а всього на треку в Пардубіце Назар провів вже 5 гонок.
Марко Левішин здобув 7 пунктів, двічі фінішувавши другим і тричі – третім. У 6-му заїзді він привіз за собою Дімітрі Берже та учасника серії Гран-Прі Яна Гонзу Квеха, у 20-му – Берже знову побачив спину нашого гонщика. Важливі та необхідні пункти, що в сумі вивели Україну на 2-е місце.
Марко провів 2025 року 8 гонок, а доріжка цього стадіону йому добре знайома – за кар’єру Марко тут стартував вже 19 разів.
Роман Капустін приємно здивував, реабілітувавшись за невдалий дебют 06 травня у польській лізі U-24 у складі команди Любліна. В Пардубіце Роман завоював 7 пунктів, у першому заїзді здобув 1 пункт, потім його замінили, і після цього Роман тричі фінішував 2-м, двічі привізши Дімітрі Берже та одного разу – Даніеля Кліму.
Роман провів цьогоріч 5 гонок, в Пардубіце він стартував вже вчетверте.
Андрій Розалюк підніс сюрприз, від якого отримали задоволення всі уболівальники збірної України: після одного пункту у 7-му заїзді (у першій серії був замінений на Назара Парніцького), він відзначився двічі другим місцем, коли в 11-му заїзді показав номер на своїй спині Квеху, а в 15-му – Беднару, внісши в актив збірної 5 пунктів. Андрій Розалюк цього року провів четверту гонку, і дуже вдало виступив тижнем раніше у 2-й лізі Данії за клуб з Мункебо, ставши кращим у своїй команді та здобувши половину набраних нею пунктів – 14.
Андрій Розалюк вперше виступав на „Світкові”.
Андрій Карпов провів у 2025 році лише першу свою гонку. В Пардубіце він стартував у 3 заїздах, і його 2 пункти у 8-му заїзді (привіз Беднара та Матіаса Тресаррйо) стали дуже важливими у підсумку. Не варто щось закидати нашому найдосвідченішому гонщику, адже він як капітан збірної значно допомагав у закритому парку своїми порадами та підтримував спортсменів перед стартами, мобілізувавши всю збірну на ПЕРЕМОГУ!
Андрій Карпов стартував у Пардубіце у 4 гонках.
Також велика заслуга в цілому в успішному виступі нашої збірної належить її менеджеру Сергію Головні, адже лише він один знає, якими зусиллями була здобута ця звитяга, бо виконував одночасно функції керівника команди та механіка Романа Капустіна… Окрема подяка Станіславу Огородніку, котрий приєднався до збірної в якості механіка.
Присутність на гонці Президента ФМСУ Олександра Пащинського, думаю, теж підняла дух наших спортсменів та розвіяла міф про неможливість допомагати спідвею.
Що ж, те що не вдалося збірній України у Пардубіце 2023 року та в Гданьську 2024 року, у справедливій боротьбі, суддівство та нагляд за якою здійснював шведський дует Стефан Андерссон (головний суддя) та знайомий нашим уболівальникам Крістер Гарделл (Президент журі FIME), викристалізувалося 10 травня 2025 року.
І тепер збірна України знову їде на берег Балтійського моря, але вже в якості фіналіста Великого фіналу командного чемпіонату Європи!
Побажаємо вдалого виступу у Гданьську в День Конституції України!
Тепер коротко результати гонки.
Командний чемпіонат Європи. Фінал А.
Пардубіце. Стадіон „Світков”. 10 травня 2025 року. 18:14 год.
У збірній Франції не зміг виступити Давід Беллего (травма).
1. Данія (білі) – 57:
№ 9 Расмус Йєнсен (1, 3, 3, 2, 2) = 11.
№ 10 Мадс Хансен (3, 3, 3, 3, –) = 12.
№ 11 Мікаель Йєпсен Йєнсен (3, 3, 3, –, 3) = 12.
№ 12 Міккель Мікельсен (3, 3, 2, 3, –) = 11.
№ 19 Бастіан Педерсен (–, –, 1, –, 3, 2, 3/2) = 11.
Менеджер: Ніккі Педерсен.
2. Україна (червоні) – 38:
№ 1 Андрій Карпов (0, 2, 0, –, –) = 2.
№ 2 Андрій Розалюк (–, 1, 2, 2, 0) = 5.
№ 3 Марко Левішин (2, 2, 1, 1, 1) = 7.
№ 4 Роман Капустін (1, –, 2, 2, 2) = 7.
№ 17 Назар Парніцький (3, 2, 3, –, 3, 3, 3) = 17.
Менеджер: Сергій Головня.
3. Чехія (сині) – 22:
№ 5 Ян Квех (2, 0, 1, 1, 2) = 6.
№ 6 Вацлав Мілік (П, 0, –, –, Н/С) = 0.
№ 7 Даніель Кліма (2, 2, 2/1, 1, 3) = 11.
№ 8 Ян Мацек (–, –, 0, 0, 1) = 1.
№ 18 Адам Бубба Беднар (0, 1, 2, –, Сх, 1, –) = 4.
Менеджер: Зденек Шнайдервінд.
4. Франція (жовті) – 12:
№ 13 – без гонщика (був заявлений Давід Беллего).
№ 14 Матіас Тресаррйо (0, 0, 0, Сх, Н/С) = 0.
№ 15 Дімітрі Берже (2, 1, 1/3, 0, 0) = 7.
№ 16 Матьє Тресаррйо (1, 1, 0, 2, 1) = 5.
№ 20 Тіно Буен (–, 0, 0, –, 0, 0, 0) = 0.
Менеджер: Лоран Самбарри.
Червоним кольором у запасних гонщиків виділені результати заїздів R1 та R2.
Заїзди:
1. Мікельсен, Квех, Капустін, Матіас Тресаррйо.
2. Йєпсен Йєнсен, Левішин, Мілік (П).
3. Парніцький (замість Розалюка), Берже, Расмус Йєнсен, Беднар (замість Мацека).
4. Хансен, Кліма, Матьє Тресаррйо, Карпов.
5. Расмус Йєнсен, Парніцький (замість Капустіна), Матьє Тресаррйо, Мілік.
6. Хансен, Левішин, Берже, Квех.
7. Мікельсен, Кліма, Розалюк, Буен (замість № 13).
8. Йєпсен Йєнсен, Карпов, Беднар (замість Мацека), Матіас Тресаррйо.
R1: Парніцький (3-я доріжка), Беднар (2), Педерсен (4), Буен (1).
9. Хансен, Капустін, Берже [замість Буена (замість № 13)], Мацек.
10. Расмус Йєнсен, Кліма, Левішин, Матіас Тресаррйо.
11. Йєпсен Йєнсен, Розалюк, Квех, Матьє Тресаррйо.
12. Берже, Мікельсен, Кліма (замість Міліка), Карпов.
13. Мікельсен, Матьє Тресаррйо, Левішин, Мацек.
14. Педерсен (замість Йєпсена Йєнсена), Капустін, Кліма, Берже.
15. Хансен, Розалюк, Беднар (Сх) (замість Міліка), Матіас Тресаррйо (Сх).
16. Парніцький (замість Карпова), Расмус Йєнсен, Квех, Буен (замість № 13).
R2: Парніцький (2), Педерсен (3), Беднар (4), Буен (1).
17. Парніцький (1) (замість Карпова), Расмус Йєнсен (3), Мілік (2) (Н/С), Матіас Тресаррйо (4) (Н/С).
18. Йєпсен Йєнсен (2), Капустін (4), Мацек (1), Буен (3).
19. Педерсен (1) (замість Мікельсена), Квех (4), Матьє Тресаррйо (2), Розалюк (3).
20. Кліма (3), Педерсен (4) (замість Хансена), Левішин (2), Берже (1).
Головний суддя: Стефан Андерссон (Швеція).
Президент жюрі FIME: Крістер Гарделл (Швеція).
Дякую за інформаційну підтримку нашому польському другу Збишеку Малішевські, котрий знаходився з нашою командою у Пардубіце та повідомляв про перипетії боротьби на доріжці уболівальників спідвею в Україні та світі!
Немає коментарів:
Дописати коментар